KeződoldalÉrdekességek13 titok a légitársaságokról, amit csak kevesen tudnak

13 titok a légitársaságokról, amit csak kevesen tudnak

-

Minden szakmának megvannak a maga kis titkai. Ez alól természetesen a légitársaságok dolgozói sem jelentenek kivételt, és hát időről-időre felbukkan valaki, aki szívesen sztorizgat ezekből a médiának.

Mutatunk nektek 13 ilyen „érdekességet”.

1. Nem minden hibát javítanak azonnal

Jó! Azért nem kell aggódni. Természetesen a repülő csak akkor száll fel, ha azt a személyzet és a szakemberek erre alkalmasnak és biztonságosnak találják. Ellenben millió apró kis hiba lehet, ami nem befolyásolja a biztonságos repülést, ellenben bosszantó késéseket okozhat. Az ilyen hibákat később javítják a szakemberek.

2. Miért van belülről kapaszkodó az ajtó mellett

Pánik esetén a légiutas kísérők ebbe tudnak kapaszkodni míg előkészítik a vészkijáratot. Nehogy a kedves utasok a nagy ijedtségben kilökjék őt a fedélzetről.

3. A kapitány és a másodpilóta mást eszik

Egyszerű oka van. Ha probléma lenne az étellel és az egyikőjük megbetegedne, akkor a másik még biztonságosan tud landolni az utasokkal.

4. Miért tilos a dohányzás a fedélzeten?

Gondolnánk az esetleges tűz miatt nemde?! Pedig nem. Régebben természetes volt, hogy a repülőgépeken dohányoznak az utasok. Mára tiltott dologgá vált. Emögött gazdasági okok vannak. A füsttől hamarabb használódik el a berendezés. Kárpit, bőr stb…

5. A hét leggyakoribb ok, amiért a poggyászunk elveszhet:

A biztonsági szolgálat további ellenőrzés alá vette azt, így időben nem tudták bepakolni a csomagtérbe.
Valamelyik alkalmazott (általában újonc) rossz csomagtérbe pakolta és máshová repült.
A légitársaság alkalmazottja rossz matricát ragasztott rá.
Az utas nem távolította el a régi matricát, ami megzavarta a rendszert.
A bőrönd elakadt a szortírozó szalagon, ami esetleg eltéríthette.
A bőrönd leesett a kocsiról, ami épp vitte a repülőhöz. (Ez mondjuk azért ritka…)
Elveszett róla a címke. Ezért is kérik az alkalmazottak, hogy jelöljük meg a bőröndöket a nevünkkel és címünkkel az ilyen esetekre.

6. Miért kell kikapcsolni a mobiltelefont?!

Egy mobiltelefon önmagában nem fog kritikus hibát okozni, ellenben a rádiójelekbe bezavarhat és esetleg a pilóta nem érti az utasításokat az irányítótoronyból. Egyébként még a légiutas kísérők is figyelmen kívül szokták hagyni ezt a szabályt.

7. A légitársaságok családtagjai olcsóbban utazhatnak

Sok légitársaság szinte ingyen biztosít jegyeket munkatársaiknak és azok közvetlen hozzátartozóinak. Általában csak az adókat és az illetéket kell kifizetniük. Maga a repülés ingyenes.

8. A zárt WC ajtót ki lehet nyitni kívülről.

Ezeken az ajtókon van egy kapcsoló. Rendszerint a „nem dohányzó” vagy a „foglalt” jel környékén. Persze nem azért, hogy bármikor ránk nyithassanak. Csupán vészhelyzet esetén. Ha valaki például rosszul lenne.

9. Mikor érdemes jegyet vásárolni?

Azt gondolnánk minél korábban vesszük meg a jegyet, annál olcsóbb lesz. Valójában ez légitársaságonként eltérő. Egyes cégeknél kedden, szerdán és szombaton valóban olcsóbbak a jegyek a megszokottnál.

10. Mindig legyünk udvariasok a személyzettel!

A személyzet nem titkolja, hogy minél kedvesebb vele egy utas, annál segítőkészebbek ők is. Kérjünk tőlük mindent udvariasan és meghálálják. Zajos a szomszéd? Szeretnéd tudni a meccs eredményét? Azért vannak, hogy segítsenek…de csak ha szépen kérjük őket.

11. A karfák bizony lehajthatóak.

Sokakat zavar, hogy a folyosó és az ablakülés melletti karfa rögzítve van. Azonban fel és lenyithatóak. Csupán egy gombot kell megnyomni rajta, ami valahol a rögzítés környékén van alul (ahol a képen is látható). Azonban legyünk készen, hogy a személyzet megkér majd, hogy állítsuk vissza eredeti helyzetébe.

12. A lakatok a poggyászon semmitől sem véd…

Teljesen felesleges. Egy erős rántással le lehet tépni. De egy tollal vagy ceruzával is ki lehet nyitni.

13. Mi az a nagy szám a kifutópályán?

Ez a szám az úgynevezett „irányszög” az északi irány felől indul nulla foknál, és az óramutató járásával egyezően növekszik. A szög tizedének az egész részét írják fel a kifutópálya végére. Mivel a kifutópálya alap esetben mindkét irányban egyformán használható, ezért a futópályát a két végén két eltérő számmal jelölik. Ebből tudják a pilóták, hogy melyik irányból kell megközelítsék a leszállópályát.

Ezt is olvasd el