KeződoldalÉrdekességek15 híres logó, amiről nem tudtad, hogy titkos jelentéssel bír

15 híres logó, amiről nem tudtad, hogy titkos jelentéssel bír

-

Nap, mint nap körülvesznek minket a legkülönbözőbb vállalatok logói, de már annyira megszoktuk őket, hogy nem tulajdonítunk nekik különösebb jelentőséget. Tudjuk, hogy életünk részei, hiszen rendszeresen vásárolunk, étkezünk, de ennyivel le is tudjuk ezeket. A márkák logói tudatos vásárlásra biztatnak minket, hiszen a népszerű márkák egyben a minőséget is jelentik számunkra.

A tervezők és dizájnerek rengeteget dolgoznak azon, hogy minden egyes logó tökéletes és nem utolsó sorban emlékezetes maradjon az emberek számára. Azt viszont mindannyian állítják, hogy a tökéletes logónak közvetítenie kell egy rejtett üzenetet is. Ha alaposan megnézzük a megszokott és jól ismert logókat, akkor mi is észrevehetjük bennük a nekünk szánt üzenetet és titkos jelentést.

Posztunkban eláruljuk, hogy milyen titkos üzeneteket rejtegetnek a világszerte ismert márkák logói.

Airbnb

Az Airbnb egy internetes szolgáltatás, amelynek segítségével az emberek világszerte megkereshetik maguknak az ideális állást. Első ránézésre a logó gémkapocsnak tűnik, de ennél sokkal mélyebb jelentése van. Négy elemet tartalmaz, amelyből az első egy személy feje, ami a webhely felhasználóját képviseli, a második a helymeghatározó, ahol a felhasználó lakik. A harmadik egy szív, ami a szeretet jele, a negyedik pedig ezeket a szimbólumokat kombinálva A-betűt képez az Airbnb nevet jelezve.

McDonald’s

A McDonald’s étteremlánc arany M betűit korábban le szerették volna cserélni, méghozzá úgy, hogy az arany boltívek fordítottak lettek volna. Louis Cheskin pszichológusnak viszont sikerült meggyőzni a céget arról, hogy ez nem jó ötlet, mivel a fordított M betű női mellekre emlékeztetné az embereket, ami az édesanyák szeretetét jelenti, nem pedig az ínycsiklandozó ételeket.

MasterCard

A Mastercard piros színe a bátorságot, a szenvedélyt és az örömöt jelenti, míg a sárga szín a jólétet szimbolizálja. Azért lettek ezek a logó színei, mert a vállalat úgy véli, hogy a gazdagsághoz ezekre a tulajdonságokra van szükség.

Coco Chanel

A Coco Chanel két C betűje a divattervező nevét jelképezi. Nos, nem teljesen, ezzel kapcsolatban egy kicsit tévednénk. Coco Chanelt ugyanis a nizzai Chateau Crémat boltívei ihlették, így a kastély és a tervező neve egyaránt megjelenik a két C betűben.

National Geographic

A National Geographic nemcsak egy csatorna, hanem egy magazin is. 171 országban sugároznak dokumentumfilmeket. A sárga téglalap alakú logó egy olyan ajtót jelképez, ami nyitott a természetre, a tudományokra és a kultúrára. A sárga szín a napra utal, amely az egész világon süt, erőforrás és tele van energiával.

Vodafone

A brit mobilszolgáltató logója fülhallgatóra emlékeztet, de valójában nem más, mint egy idézőjel. A tervezők célja az volt, hogy megmutassák a vásárlóknak, hogy bármikor beszélhetnek egymással.

Haribo

A Haribo gumicukrok a gyerekek és a felnőttek körében is rendkívül népszerűek. A nevet a cég alapítója eszelte ki úgy, hogy vezeték-és keresztnevének első két betűjét kombinálta. Hans Riegel ehhez hozzáadta szülővárosának, Bonn-nak első két betűjét is, így született meg a Haribo. A medve alak a vidám vásárokra utal, ahol Hans édességeket árult.

DC képregények

A híres DC Comics 2016-ban változtatta meg logóját. A rajongóknak egyáltalán nem tetszett az új dizájn és követelték, hogy a DC térjen vissza az eredeti kinézethez. Arról azonban nem tudtak, hogy az új dizájn titkos jelentéssel bír. A zugok és szögek a Superman S szimbólumára, a WW a Wonder Womanre utal, míg a denevér logó egyértelműen Batmant jelenti.

Mozilla Firefox

A Mozilla Firefox, a híres böngésző emblémája egy vörös róka. Ez azonban, ebben a formában nem teljesen igaz, ugyanis a vörös róka valójában egy vörös panda. A firefox a vörös panda kínai nevének angol fordítása. Sajnos ez a pandafaj veszélyeztetett és a vállalat erre akart rávilágítani. Később két vörös pandáért is vállalták a felelősséget, mert szerették volna megmenteni az állatok életét.

Bacardi

A Bacardi denevér logójának története érdekes, ugyanis az egyik társalapító felesége denevért látott az italgyárban. Ezt jelnek vették és így került a denevér az ital üvegére. A Bacardi valójában Kukából származik, ahol egyébként a denevér az egészséget, a szerencsét és az egységet szimbolizálja.

Orbit

Az Orbit logójának O betűje két részre oszlik. Az egyik fele sötét, a másik pedig világos, a háttérben egy pálya képét láthatjuk. Vagyis az O a nappalt és az éjszakát jelenti, illetve a Nap körüli bolygó szimbóluma is.

Gilette

Első ránézésre semmi trükk nincs a Gilette emblémájában, de nézd meg egy kicsit jobban. A G és az I betű találkozásánál felfedezheted a borotvapengét, ami a márka ikonikus szimbóluma.

Mitsubishi

A Mitsubshi egy japán autógyár, amelynek logója valójában egy gyémántot formáz meg. Az Iwasaki család alapította a vállalatot, akik elmondták, hogy a gyémánt a függetlenség, a megbízhatóság és a siker szimbóluma.

FedEx Express

A FedEx csomagküldő szolgálat neve mindenki számára ismerős lehet a Számkivetett című filmből, amelynek főszereplője Tom Hanks volt. A logó készítői elrejtettek egy nyilat, ami a gyors kiszállítást szimbolizálja.

Toblerone

A svájci csoki, a Toblerone zászlós hajóját mindenki ismeri szerte a világon. Az emblémában három rejtett üzenetet is találunk. A hegy az országot, a medve a várost jelképezi és a márkanévben is megjelenik a városnév. Az alapító, Mr. Tobler úgy gondolta, hogy a svájci piac túl kicsi, így a Tobler One nevet adta a csokinak, ezzel jelezvén, hogy ez lesz az első számú csokoládé a világon.

Ezt is olvasd el