A keleti kultúrában élő emberek teljesen máshogy gondolkodnak, mint a nyugatiak. Rengeteg kolosszális ötlettel állnak elő, ami minden képzeletet felülmúl. Rengeteg kutató, tudós, vállalkozó van jelen ezekben az országokban. Azért van ennyi újítás mert a kínaiak és japánok nagyon tanultak, konkrétan nekik az egész életük egy tanulás, már egész fiatal koruk óta. Ez az oka, hogy sok fejlesztést be tudnak iktatni az országba és képesek anyagilag is finanszírozni azt. Néhány nappal ezelőtt hihetetlen dolgot mutattak be a világnak. Mutatjuk is mit:
A Kínai Népköztársaság elnöke, Hszi Csin-ping október 23-án felavatta a világ leghosszabb és legszebbnek titulált tengeri hídját.
A híd megnyitó ünnepségén, Hszi Csin-ping azt mondta: „Nyilatkozom, hogy a Hong Kong-Zhuhai-Makaó közötti hidat hivatalosan megnyitom!”
A helyi média humorral jegyezte meg, hogy a PRC (Professional Regulation Commission) elnök beszéde meglepően rövidre sikeredett. Ez viszont nem mondható el a híd hosszáról. Az építmény három fontos part menti várost köt össze – Hongkongot, Makaót és Zhuhait.
A híd a jövőben a délutáni forgalom szerves részévé válik. A part menti városok mellett még 11 várost és 68 millió embert fog összekötni.
A szerkezet felépítése összesen 9 éven keresztül tartott és körülbelül 20 milliárd dollárba került.
Ezen túlmenően, az építés során 18 építész vesztette életét különféle okokból kifolyólag. Emiatt a híd megnyitását többször el kellett halasztania a kormánynak.
A hongkongi lakosoknak ahhoz, hogy ezen a hídon járhassanak-kelhessenek egy speciális engedélyre lesz szükségük. Másik lehetőségként az merült fel, hogy olyan személygépjárműveket bérelhetnek a hídnál, amihez nem szükséges ez a fajta engedély. De busszal is át lehet majd kelni rajta.
Ennek az építészeti csodának az az egyik legnagyobb előnye, hogy képes ellenállni mindenféle időjárási viszontagságnak, legyen szó akár tájfunról vagy földrengésről, ami gyakori jelenség ezen a területen.
Ám felbukkantak a projekt kegyetlen kritikusai, akik úgy vélik, hogy ez a híd nem kifizetődő, mert nemsokára elkészül az a vasútvonal, ami Shenzhent és Zhongshant köti majd össze.
A vasúti vonal hossza 51 km lesz és négyszer gyorsabb idő alatt lehet majd eljutni A-ból B pontba, mivel nagysebességű vonatokat fognak rajta indítani, ami nagyon komolyan veszi majd fel a versenyt a hongkongi-zhuhai-makaói-híd buszaival.
Mindazonáltal meg kell jegyeznünk, hogy volt benne elképzelés, ugyanis egy bizonyos ideig a tengerszint felett lehet közlekedni, majd egy idő után a víz alatt is. A víz alatti alagút hossza közel 7 km!