KeződoldalÉrdekességekNéhány trükk, amivel a szupermarketek rávesznek minket hogy tudat alatt többet vásároljunk

Néhány trükk, amivel a szupermarketek rávesznek minket hogy tudat alatt többet vásároljunk

-

A legtöbb ember bevásárlás előtt megírja otthon a kis listáját, hogy tudja mik azok a legszükségesebb dolgok, amik a mindennapi élethez kellenek. Viszont nem mindig olyan egyszerű megállni, hogy ne költekezzünk feleslegesen és ez nem azért van, mert nem tudunk uralkodni magunkon, hanem azért mert a szupermarketek különböző trükköket alkalmaznak, amivel befolyásolják a tudatunkat. Persze ezeket nem hangoztatják, mert különben oda lenne a varázs, de most elkészítettük ezt a cikket, hogy ti is tudjátok mivel próbálnak manipulálni és befolyásolni.

1, Minden úgy van elrendezve, hogy többet vásároljunk

A drága termékek, illetve azok, amiket a szupermarket azonnal el akar adni általában a bejárattól jobbra helyezkedik el szemmagasságban. Statisztikai adatok alapján erre a helyre néz leggyakrabban az ember.

Az édességek, csokoládék, cukorkák az egyedüli termékek, amik leginkább az alsó polcokon helyezkednek el és ez is azért, mert a gyerekek jobban elérik őket.

Az alapvető és létfontosságú termékek tuti biztos, hogy leghátul helyezkednek el, aminek az az oka, hogy így az ember többször megáll nézelődni és olyan dolgokat is vesz, amit valójában nem is akart.

A folyosó szélessége az értékesítést is befolyásolja. A legtöbb vásárló a tágas sorokat részesíti előnyben, viszont sokkal kevesebb terméket néznek így meg, ezért vannak helyek, ahol a sorok jó szűkösen vannak elrendezve. Így az ember sokkal több mindent néz meg.

A zöldség és a gyümölcs valamint a diófélék leginkább a bejárat közelében találhatók. A szupermarket titka az, ha az emberek valamit már a vásárlás legelején beraknak a kosarukba, ami még hasznos is, akkor ellazulnak és nő annak az esélye, hogy „haszontalan” termékeket is fognak venni.

Viszont minden más termék beszerzéséhez kénytelenek vagyunk az egész szupermarketet bejárni. Arról nem beszélve, hogy elég sűrűn változtatgatják az egyes termékek helyét.

2, A világítás és a színek megválasztása sem véletlen

Sokan nem is sejtik, de a kosár színe befolyásolja a vásárlások számát. A legtöbb élelmiszerboltban piros színű kosarak vannak. Egyes forgalmazók szerint ez azért van, mert a piros szín fokozza az étvágyat, növeli az impulzív hatást és asszociáció alakul ki az eladással.

A marketingügynökséget további adatai szerint a narancs és a sárga színek is azt váltják ki, mint a piros. A kék nyugodtságot sugároz és általában a férfiak számára készült termékeknél szokták használni. A zöld és az ibolya színt az egészséggel és a higiéniával kapcsolják össze, így hozzájárul a bizalom kialakulásához.

A megfelelő világítás a húsokat frissebbé teszi. A meleg fehér fények például a vörös húsoknál alkalmasak. Amennyiben a világítás nem megfelelő a húsok réginek tűnhetnek.

3, A helyet nem kényelem, hanem az eladások növelése érdekében rendezik be

A nagy, túlméretezett táblák kilógatása azt a benyomást kelti a vásárlóban, hogy azok a termékek alacsony áron vannak, de ez nem minden esetben van így.

A bevásárlókocsik mérete az utóbbi években szinte a duplájára nőtt, és ez azért van, mert a szupermarketek azt akarják elérni, hogy az emberek jobban megtömjék ezeket a kocsikat.

4, Vannak más trükkök is

Gyakran a legelső termék, amit a szupermarketbe lépve meglátunk és megérzünk azok a virágok. Ez egyébként azért van így, mert eme növények illata felkészítenek az aktív vásárlásra.

A fontos termékeket soha nem rakják a bejárathoz közel, mert ilyenkor még hozzá kell szoknia a szemünknek a benti világításhoz. Ezekben a másodpercekben nem valószínű, hogy bármit is vásárolnánk.

A szupermarketek sosem bankok, bankautomaták mellett találhatók, mert ilyenkor tudat alatt is elgondolkodunk a pénzmegtakarításon.

Te milyen módszerrel ösztönzöd magad arra, hogy csak a legszükségesebb dolgokat vedd meg a boltban?

Ezt is olvasd el